Thursday, December 24, 2009

Hari Natal

Malam ini ialah malam di mana umat2 kristian menyambut Hari Natal. Walaupun saya bukan beragama Kristian, saya rasa agak seronok juga kalau keluar dari rumah pada tengah malam dan berparti. Maklumlah, Hari Natal, banyak gadis2 ingin berjoget.

Maka saya dan dua orang saudara saya terus ke The Zone, kawasan di Johor Bahru di mana penuhnya dengan kelab2 malam dan orang yang suka dengan kehidupan malam. Kalau nak disamakan dengan KL, lebih kurang macam kelab2 di kawsan Sheraton Hotel.

The Zone, Stulang Laut, Johor Bahru.

Nak kesana agak sesak, ramai juga orang mahu berseronok. Setibanya di sana, tepat jam 12 pagi, kami mencari tempat meletak kereta walaupun agak sesak.

Nak mencari tempat berseronok pun bukanlah senang, kawasan tersebut sesak dan penuh dengan orang pelbagai bangsa. Kami terpaksa beratur dihadapan tiga buah kelab malam untuk masuk kerana masalah harga kemasukkan dan masalah kesesakkan orang yang mengunjungi.

Akhirnya kira2 jam 12.40 pagi, kami dapat juga masuk ke sebuah kelab yang bernama "Saliva". Nama ini agak mencuit hati. Masuk sahaja ke tempat itu, lagu yang berkumandang ialah lagu Bon Jovi "It's My Life" dan Europe "It's The Final Countdown". Saya berasa agak kecewa...kenapa lagu begini?? Lagu seperti ini baik ku dengar di rumah sahaja.

Masuk jam 1 pagi, lagu bertukar menjadi lebih rancak. "Ini baru betul~~!!!" bisik saya kepada diri sendiri. Sambil membuat riak wajah yang ranggi dan cuba menari walaupun tidak tahu menari, keadaan mula menjadi agak seronok dan meriah, semua orang yang tadinya kelihatan sugul mula menari dengan rancaknya. Kelihatan di mana lelaki2 yang sangap (kurang perempuan di kelab ini) menari sesama lelaki.

Tu tuut tut tuuut tuut tutt tuuuut tuuu~~~

Sedang seronok berjoget dan melompat-lompat bagaikan monyet termakan cili, tiba DJ menghentikan lagunya. Pada mulanya saya ingatkan hanyalah sesi "breakdown", iaitu gimik yang kerap dilakukan oleh DJ di kelab2 malam, menghentikan lagu kemudian menyambungkannta semula. Pengunjung melontarkan laungan "Boo boo!" kepada DJ. Rupa2nya ada serbuan dari pihak AADK (Agensi Anti Dadah Kebangsaan)!

Jeng jeng jeeeeng~!

"OK, kami ingin meminta bantuan kerjasama dari pihak anda. Kalau anda memberikan kerjasama, lagi cepat kami habis. Kalau kurang kerjasama, tengaharilah kami baru habis!"

Oh betapa sedihnya saya ketika itu. Bayangkan ketika sedang asyik menari dan memperhatikan gelagat2 gadis monggel disitu, terpaksa dihentikan atas sebab adanya pemeriksaan dari pihak AADK! Tak guna! Apa guna membayar wang kemasukkan yang agak mahal tapi terpaksa menghadapi situasi seperti ini? Menari pun tidak sampai sejam! (Ketika serbuan dilakukan, jam menunjukkan kira2 pukul 1.30 pagi). Babi kau AADK~~~!!!

Kemudian, dimintaya pula kad pengenalan. Saya pun bagilah, kononnya nak bagi kerjasama. Tahi! Kemudian dipanggilnya nama2 dari kad pengenalan satu persatu, untuk di uji air kencing untuk mengenalpasti pengambilan dadah antara pengunjung.

Nasib baiklah antara ahli2 jawatankuasa AADK yang menyerbu itu ada yang baik hati dan sempoi. Mereka memulangkan semula kad pengenalan dengan syarat anda meninggalkan kelab itu dengan segera. Malangnya bagi mereka yang tidak dipulangkan kad pengenalan, mereka tidak dibenarkan keluar atas sebab berwajahkan muka seperti penyagak ataupun penghisap dadah. Oh, saya sungguh kasihan pada kamu, dinilaikan sifat melalui rupa fizikal pula.

Sesudah saya keluar dari kelab malam itu, saya menyalakan sebatang rokok Pall Mall. Asap rokok itu dihirup saya sedalam mungkin. Oh malangnya saya di malam ini. Kelab2 malam lain masih berkumandang dengan kuat lagu2nya. Kenapa hanya kelab malam "Saliva" yang diserbu?? Adakah 'anjing' polis melaporkan aktiviti penyalahgunaan dadah? Ataupun pemilik kelab tersebut ada persengketaan dengan pihat polis??

Setelah saya bertanyakan kepada orang2 yang berada di sekitar kelab tersebut, rupa2nya kelab itu diserbu kerana kelab itu dipenuhi dengan orang MELAYU, dan kelab2 lain tidak diserbu kerana dipenuhi dengan orang bangsa lain seperti bangsa Cina dan India.

Kerana dipenuhi dengan perasaan kecewa dan marah, saya menghisap lagi beberapa batang rokok Pall Mall sambil mencuci mata melihat punggung2 gadis Cina yang lalu lalang. Cis, malangya nasib.

3 comments:

Azzam?? said...

gahahahhahahahahahah... kesiaaann dia!! balik sini! jom!

Debot said...

bongok gile cuci mate malam xmas. takde keje ke gile?

Bert Steve said...

klabing la dengan aku mesti slamat nye